Idea lesního klubu je založena na následujících hodnotách
Pobyt v přírodě
Častý pobyt v přírodě je zásadní pro zdravý rozvoj dětí. Příroda nám poskytuje množství stimulů, které v budově vytvořit nedokážeme. Ať už je to členitý terén, který zvyšuje naši fyzickou odolnost a hrubou motoriku, přírodniny, které podněcují dětskou kreativitu a fantazii, nebo prostředí vhodné k bádání. Pobyt venku nám umožňuje sledovat jednotlivé proměny přírody během roku. To nám pomáhá být s ní více v souladu.
Individuální přístup
Každé dítě je jedinečné, má jiné zájmy, schopnosti i potřeby. To respektujeme a s ohledem na tento fakt plánujeme vzdělávací i další aktivity. Přistupovat k dětem individuálně nám umožňuje menší a věkově heterogenní skupina dětí.
Respektující komunikace
Učitelé děti laskavě provází. Jemné vedení je založené na vzájemném respektu, dohodě a společné tvorbě pravidel. Místo zákazů bez vysvětlení smyslu vedeme děti k pochopení přirozených důsledků jejich jednání (podle věku a schopností každého dítěte).
Jak probíhá vzdělávání
Vzdělávání dětí vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání podle platné legislativy. Zároveň je inspirováno přírodní pedagogikou a alternativními pedagogickými směry a přístupy (waldorfská, montessori nebo intuitivní pedagogika). Důraz klademe na učení prožitkem. Co prožijeme na vlastní kůži, to si zapamatujeme nejvíce. Neučíme se tedy o přírodních jevech z knížek, nýbrž je aktivně vyhledáváme venku.